mandag 22. desember 2008

Gjestetøfler

Disse skal få henge på gjestenes plass.
Jeg har brukt Dobbelt Trysild superwash garn på p.nr 6.



Oppskrifta fikk jeg fra ei som jeg skriver litt med. Tusen takk! Legger den inn her:

Disse skal IKKE toves.
Bruk dobbelt garn, ett raggegarn og et superwash om ønskelig. P.nr 6.
Legg opp 32 masker.
Strikk 14 riller frem og tilbake Strikk så rundt, og 20 omg rett.
Fell tå som vanlig. Sy sammen bak. Fest tråder. Reguler størrelsen ved maskeantall og antall omganger. DENNE oppskrifta blir størrelse ca 38/39.
----------------------------
Kanten rundt heklet jeg med heklenål nr 4 med enkelt garn (ikke dobbelt). Jeg brukte fastmasker og heklet hempe på midt bak.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Herlig med slike gjeste tøffler...
ønsker deg en riktig god jul og et godt nytt strikke år i 2009

Nitus sa...

Så fine tøfler du har laget,takk for at du deler oppskriften med oss andre. Tøfler blir det aldri nokk av.
Ønsker deg en riktig God Jul.

Anonym sa...

Jeg har tatt meg en runde på siden din. Du lager jammen mye flott! :)
Ønsker deg en riktig god jul!