torsdag 13. november 2008

Tøfler

Slik blir mine tøfler til. De er etter denne oppskrifta og skal toves på 40 grader etterhvert.
Fant den da jeg søkte på tøfler engang.
Gjorde bare litt annerledes på fellinga, men er ikke store forskjellen.
Til den minste størrelsen brukte jeg 60 gram Vestlands/Østlands garn. Ja jeg tror jeg har blanda dem.
Felling: Strikk 2 og 2 sammen pinnen ut. (da er ant masker halvert)Strikk 2 pinner uten felling. Strikk 2 og 2 sammen pinnen ut. Strikk 2 pinner uten felling.
Strikk 2 masker sammen pinnen ut. Strikk 2 pinner uten felling. Dra så tråden gjennom de få maskene som er igjen. Dette er da tåen på tøffelen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

De ser greie ut.Må nok prøve meg på disse etterhvert.Har ikke strikket tøfler som skal toves før.Ønsker deg en riktig god helg:)

roterommet sa...

Så morsomme tøfler.

Irene sa...

Oj, så tynt garn? Jeg bruker Trollgarn på p nr 5,5 og samme oppskrift nå... Kommer det til å gå helt galt det, da?
Er halvveis på første tøffelen...